Darbingumas sumažėja vartojant kai kuriuos vaistus prieš darbą arba jo metu.
Ypač pavojingi vaistai, į kurių sudėtį įeina migdomieji preparatai. Manoma, kad vakare prieš miegą pavartoti vaistai gali neigiamai veikti vairuotojo darbingumą ir kitos dienos rytą.
Kai kuriose šalyse daug eismo nelaimių įvyko dėl to, kad, vairuotojai vartojo migdomuosius ir raminančiuosius preparatus. Austrų profesorius K. Vagneris, išnagrinėjęs daugiau kaip 9 tūkst. eismo nelaimių, nustatė, kad 160 proc jų priežasčių yra vaistai ir migdomieji preparatai. VPR yra sudarytas vaistų, turinčių neigiamos įtakos vairuojant automobilį, sąrašas. Šiame sąraše yra atropinas, beladonas, rezerpinas, elenijus, streptocidas, piramidonas ir kiti paplitę vaistai, kurie dažnai vartojami nepasikonsultavus su gydytoju.
Vairuotojui reikėtų atsiminti, kad, blogai, pasijutus, reikia kreiptis į gydytoją ir nesigydyti pačiam.
Norint išvengti eismo nelaimių, susijusių su patologine vairuotojų būsena, svarbu autotransporto įmonėse organizuoti medicininę kontrolę.
Medicininė kontrolė privaloma lakūnams ir lokomotyvų mašinistams. Vairuotojo darbas yra ne mažiau atsakingas, tačiau vairuotojų sveikata prieš darbą mediciniškai tikrinama dar ne visose autotransporto įmonėse.
Automobilių supirkimas Šiauliuose – eismo nelaimės nesirenka miesto
Siekiant sumažinti eismo nelaimių kiekį, pagrindinis dėmesys skiriamas ne vairuotojui, o automobilio techninei būklei, neatsižvelgiama į tai, kad, statistikos duomenimis, 70% visų eismo nelaimių įvyksta dėl vairuotojų kaltės.
Todėl eismo saugumo problema labiausiai priklauso nuo vairuotojo darbo patikimumo: jo sveikatos būklės, darbingumo ir psichofiziologinių
Šiuo požiūriu svarbus vaidmuo tenka į automokyklas stojančių asmenų medicininiam patikrinimui ir periodiškam vairuotojų sveikatos tikrinimui. Naujoji instrukcija apie transporto priemonių vairuotojų pakartotinį sveikatos tikrinimą numato diferencijuotai vertinti vairuotojų su stažu ir stojančių į automokyklas, vairuotojų profesionalų, vairuotojų mėgėjų, vairuotojų karo ir darbo invalidų sveikatą. Diferencijuoti ne tik reikalavimai vairuotojų sveikatos, būklei, bet ir pakartotinio tikrinimo terminai, kurie kai kurioms vairuotojų kategorijoms sumažinti (nuo 5 iki 1 metų). Tačiau net ir tobuliausia instrukcija negali pakeisti nuolatinės vairuotojų sveikatos būklės stebėjimo, jų darbo bei poilsio režimo kontrolės. Tokia kontrolė turi būti atliekama sistemingai autotransporto įmonių (ATI) sveikatos punktuose.
Salia plataus gydymo ir profilaktikos priemonių komplekso, ATĮ sveikatos punktuose patikrinama vairuotojų sveikata prieš kelionę.
Pagal HHHAT’o pasiūlytą metodiką medicininė apžiūra prieš kelionę pradedama paklausiant vairuotoją apie savijautą, poilsio (miego) trukmę ir sąlygas. Toliau vairuotojų funkcinė būklė tikrinama nustatant pulso dažni, matuojant kraujospūdi ir, jeigu reikia, kūno temperatūrą.
Įtariant apsvaigimą alkoholiu, tikrinama su indikatoriniais vamzdeliais Machovo-Sinkarenkos arba Rapoporto metodais.
Draugai rašo apie temperamentą.